Jak powstają rowery Loca Bikes?

Ciekawiło Was kiedyś jak to możliwe, że niektóre rowery dostępne są w sklepach już za 1500 zł, 1000 zł a nawet mniej niż 1000 zł? Jak to możliwe, że przy tak niskiej cenie ich produkcja jest opłacalna? 

Aby biznes dużych producentów rowerów się opłacał, musi być spełnionych kilka warunków. Po pierwsze rowery muszą być produkowane na ogromną skalę - dziesiątek lub nawet setek tysięcy sztuk rocznie. Osiągnięcie takiej skali biznesu nie jest proste nawet dla wielkich graczy. Dlatego właśnie często różne firmy produkują swoje rowery w jednej, tej samej giga fabryce w Chinach gdzie na prawie identyczne produkty naklejane są różne logotypy. 



Po drugie, należy ograniczyć różnorodność i złożoność projektów. Rowery są projektowane tak, aby było łatwo i szybko zarówno jeśli chodzi o design, malowanie, jak i montaż. I ostatecznie należy oszczędzić na materiałach i komponentach.  W wielu dużych firmach koszt i zysk musi zawsze się zgadzać i dlatego możemy być pewni, że jeśli w danym modelu lepsza jest na przykład przerzutka, to producent wyrównał sobie ten dodatkowy koszt, oszczędzając gdzie indziej. Najczęściej w miejscach, na które mniej zwraca się uwagę, ale które są bardzo istotne takich jak suport, stery czy piasty.


Jak wygląda produkcja rowerów na zamówienie w Loca Bikes

My w LOCA Bikes działamy zupełnie inaczej, idąc pod prąd temu, jak działa branża rowerowa. Zamiast obniżać koszty i starać się osiągać efekt skali, my tworzymy każdy rower na zamówienie, indywidualnie, od podstaw.


Dlaczego tak komplikujemy sobie życie?

Bo wierzymy w rowery. Rower nie jest dla nas tylko przedmiotem czy zwykłym środkiem transportu. Jest czymś znacznie więcej - wyrazem osobowości, niezastąpionym partnerem w dużych i małych podróżach i wreszcie środkiem do uzyskania równowagi i poczucia wolności w codziennym pędzie.

Właśnie dlatego nie uważamy, że tym wyjątkowym i ważnym przedmiotem powinien być klon z Chin, który jest kiepsko dobrany i wygląda jak sto tysięcy podobnych rowerów. On po prostu nigdy nie da tyle radości i przyjemności, co solidny rower na zamówienie dobrany do naszych potrzeb i wyrażający to, jacy jesteśmy. Czy to będzie rower ostre koło czy rower miejski - zawsze staramy się dobrać model pod klienta, nie klienta do modelu.


Jak więc robimy rowery w Loca Bikes?


1. Rozmowa z klientem i projekt roweru

Zawsze zaczynamy od rozmowy z przyszłym klientem. Staramy się dowiedzieć jakie są jego potrzeby, gdzie, jak często i w jakich warunkach będzie używał swojego przyszłego roweru? Czy będzie jeździł z obciążeniem? Jeśli tak, to jakiego typu? Wypytujemy o wzrost, wewnętrzną długość nóg czy tułowia. Wreszcie rozmawiamy o tym, jak rower miałby wyglądać i wspólnie opracowujemy projekty graficzne w formie renderów 3d. Poniżej kilka przykładów:





Dzięki realistycznym wizualizacjom jesteśmy w stanie uniknąć rozczarowania i potwierdzić wszystkie detale, takie jak rozmieszczenie elementów graficznych czy odcień koloru poszczególnych części.


2. Potwierdzenie konfiguracji

Kiedy już zrozumieliśmy potrzeby klienta i potwierdziliśmy z nim, jak rower ma wyglądać, zawsze przygotowujemy tak zwany dokument "Potwierdzenia zamówienia". W tym dokumencie zawarta jest nie tylko wizualizacja roweru, ale także informacja o wszystkich ustaleniach. Czasami klienci mają dość szczegółowe wymagania, na przykład nóżka konkretnego typu w kolorze czerwonym RAL 3020 i dlatego w dokumencie wszystko spisujemy tak, aby żaden szczegół nam nie uciekł. Potwierdzenie zamówienia daje nam pewność, że przygotowujemy rower zgodnie z wymaganiami i klientowi, że otrzyma dokładnie taki rower, jaki zamówił.


3. Realizacja - malowanie ramy i innych metalowych elementów

Realizację zaczynamy od zamówienia części wypisanych w konfiguracji. Wiele z nich mamy na stanie, ale czasem klient zażyczy sobie jakiegoś konkretnego komponentu, którego z reguły nie stosujemy i nie mamy na magazynie.

Następnie przystępujemy do malowania ramy i innych metalowych części zgodnie z projektem. Kolory bazowe oraz ostatnią warstwę lakieru bezbarwnego (klaru)  nanosimy metodą proszkową. Lakier proszkowy jest utrwalany w piecu w temperaturze 180 stopni i jest super wytrzymały. 



Detale malujemy ręcznie aerografem, proszkowo z maskowaniem lub za pomocą specjalnej kalkomanii, która wypalana jest w piecu i wtapia się w bazową warstwę farby, tworząc jednolitą powierzchnię gładką w dotyku.

W przypadku projektów z warstwą klaru na naszych ramach są łącznie 3 warstwy farby, dzięki czemu kolor ma głębię, a powłoka jest bardzo wytrzymała. Projekty wykorzystujące mat mają warstwę bazową oraz wzory bezpośrednio na niej. Matu nie można przykrywać lakierem bezbarwnym, bo przestanie być matem i nabierze połysku :)


 4. Realizacja - montaż

Z reguły w całym procesie najdłużej trwa właśnie malowanie ramy i innych komponentów. Wymaga to najwięcej pracy, dbałości o detal i wysiłku logistycznego. Poszczególne warstwy farby muszą się wypalić, ostygnąć i wyschnąć, a wielu procesów nie da się przyspieszyć. Wzory nanosimy też ręcznie, co jest bardzo pracochłonne. 

Kiedy ramy i inne komponenty są już gotowe, z reguły montaż roweru następuje w jeden lub maksymalnie dwa dni, szczególnie, że z reguły w czasie, kiedy metalowe elementy są malowane, my zaplatamy już koła. 

Przy produkcji naszych rowerów stosujemy wyłącznie bardzo dobre komponenty od takich producentów jak Shimano, Sapim, Schwalbe, Selle Royal czy Novatec. Także te elementy, na które nie zwraca się uwagi, jak suporty, stery, piasty, sztyce czy pedały, są u nas wykonane z bardzo dobrych materiałów, mają dobrze uszczelniane maszynowe łożyska. 

Łącznie cały proces produkcji jednego roweru trwa od jednego do maksymalnie trzech tygodni, w zależności od ilości zamówień i złożoności projektu.


 




 5. Realizacja - testy

Po zmontowaniu roweru każdy z nich testujemy. Robimy rundę honorową po osiedlu i parku w okolicy siedziby Loca Bikes przy Sokolej 15 we Wrocławiu i dostarczamy atrakcji licznym babciom wypatrującym czegoś ciekawego z okna. Rozpoznajemy po ich minach i reakcjach, który model najbardziej im się podoba. 


 6. Finalizacja - Twój rower gotowy do odbioru

Kiedy rower jest gotowy przekazujemy go osobiście lub starannie pakujemy i wysyłamy do naszego klienta. Aby złożyć rower, nie potrzeba fachowej wiedzy. Jest on złożony w 90%, wystarczy wsadzić przednie koło, pociągnąć w dół zaciski na hamulcach, wkręcić pedały (koniecznie mocno, aby nie zepsuć gwintu w korbie podczas jazdy) i dokręcić kierownicę. Łatwizna. W razie problemów zawsze służymy pomocą.


Jeśli marzysz o rowerze uszytym na miarę i wyrażającym Twoją osobowość to napisz do nas na hello@locabikes.com lub zadzwoń na numer 690433252. 

Zobacz katalog rowerów na zamówienie i wybierz ten, który Ci najbardziej odpowiada a my dostosujemy go do Twoich potrzeb.