Aluminiowy gravel, stalówka, a może rower na pasek? Jaki typ ramy wybrać w Loca Bikes
Aluminiowy gravel, stalówka, a może rower na pasek? Jaki typ ramy wybrać w Loca Bikes

Rodzina modeli rowerów Loca Bikes mocno poszerzyła się w ciągu ostatniego roku. Nawiązaliśmy współpracę z fabryką z Gliwic, co pozwoliło nam na przeniesienie całej produkcji ram aluminiowych do Polski oraz wprowadziliśmy stalowe gravele w ramach współpracy z Kajak Custom. Pojawiły się u nas również szutrowe maszyny wykonane w całości z karbonu.

Wisienką na torcie była premiera nowej generacji ram miejskich - z karbonowym widelcem, hydraulicznymi hamulcami tarczowymi oraz kompatybilnością z napędem paskowym.

Co będzie dla Ciebie najsensowniejszym wyborem? Przyznajemy, że jest tego sporo i łatwo można się pogubić. Na szczęście z pomocą przychodzi poniższy przewodnik!

Aluminiowy gravel

Zacznijmy od naszej najpopularniejszej ramy. Aluminiowe gravele są spawane dla nas w Gliwicach z rur AL7020 pochodzących z niemieckich hut. Dodatkowo w stosunku do starej generacji ram przeprojektowaliśmy tylny trójkąt i zwiększyliśmy średnicę rury podsiodłowej. Wszystko po to, aby zapewnić jak największą sztywność oraz wytrzymałość.

Na ramie znajdziesz otwory montażowe pod dwa bidony w ramie, dwa na widelcu, oraz pod tylny bagażnik. Przy mniejszych rozmiarach opon zamontujesz również pełne błotniki!

Geometria

Geometria ram aluminiowych najlepiej sprawdzi się na mieszanych trasach. Jest to model zapewniający najbardziej agresywną (chodź i tak zrelaksowaną, i wygodną w porównaniu do typowego roweru szosowego) pozycję. Aluminiowa Loca będzie zwrotniejsza i bardziej dynamiczna od naszych ram stalowych oraz karbonowych, ale mniej stabilna przy długich zjazdach.

Zastosowanie

Gdzie najlepiej sprawdzą się więc nasze aluminiowe gravele? Dzięki dość zwartej geometrii polubią się one z oponami już od 30-32 mm. Poradzą sobie zatem jako road plus trzymający dobre tempo na szosowych trasach. Jednocześnie, spokojnie założysz do nich oponę o rozmiarze nawet 43 mm, a dynamiczna, zwarta geometria sprawdzi się świetnie na lekkich single trackach i typowych szutrowych ścieżkach. Na tej ramie jak w domu poczują się osoby przesiadające się z rowerów szosowych.

Stalowy gravel

Nasze stalowe ramy powstają w sercu Beskidów. Spawa je nie kto inny, jak Kamil z manufaktury Kajak Custom - jeden z najbardziej znanych framebuilderów w Polsce. Jednostkową, precyzyjną produkcję dopełniają materiały najwyższej jakości - rurki Columbus Zona oraz haki, mufy suportu i główki od Paragon Machine Works, prosto z USA. Całość sprawia, że konstrukcja jest prawdziwym czołgiem i zniesie najcięższe bikepackingowe wyprawy. Połączenie stalowej ramy, karbonowego widelca i szerokich opon (do 45 mm) zapewnia jednocześnie tłumienie drgań, pozwalające na spędzanie całych dni w siodle.

Nasze stalowe gravele posiadają również dużą ilość otworów - po trzy na obu stronach widelca, na koszyki cargo, dwa na bidony wewnątrz głównego trójkąta, jeden na bidon pod dolną rurą ramy oraz jeden na torebkę typu direct mount, mocowaną na śruby przy mostku. Bez problemu zamontujesz na nich również tylny bagażnik oraz tylne błotniki.

Geometria

Jak wygląda geometria i dla kogo to tak naprawdę rower? Pozycja na stalówkach będzie zdecydowanie bardziej wyprostowana niż w przypadku aluminiowych graveli - kokpit został podniesiony o ok. 2-3 cm. Zwiększyliśmy również bazę kół, wszystko po to aby zapewnić większą stabilność roweru i jeszcze więcej miejsca na opony.

Zastosowanie

Wszystkie te cechy sprawiają, że nasz stalowy gravel będzie idealnym towarzyszem dłuższych wypraw, ultramaratonów i tras w cięższym terenie, gdzie wytrzymałość oraz wygodna pozycja liczą się bardziej niż czysta prędkość. Pamiętaj jednak, że duża sztywność i niska waga ramy, pozwolą Ci w dalszym ciągu jeździć naprawdę szybko.

Karbonowy gravel

Trzecim i ostatnim materiałem w naszym gravelowym arsenale jest karbon. Ta maszyna zdecydowanie przeznaczona jest  do zadań specjalnych. Rama wykonana jest na Tajwanie, z włókien full toray i bez problemu poradzi sobie w ciężkim terenie.

Nasz karbonowy gravel ma praktycznie tyle punktów montażowych co stalówki - dwa bidony w trójkącie ramy, jeden pod dolną rurą, torebka direct mount przy mostku i koszyki cargo na widelcu. Istnieje również opcja montażu błotników, nie ma jedynie punktów pod tylny bagażnik.

Obniżony prawy chainstay ramy zapewnia ogromny, największy w naszym katalogu prześwit. Maksymalna szerokość opony to aż 700x50 mm! Tak duży balon będzie świetnie amortyzował, nawet przy jeździe po korzeniach i grubym szutrze, który mógłby być problematyczny dla mniejszych rozmiarów ogumienia.

Geometria

Geometria karbonowych graveli również jest jeszcze bardziej terenowa niż pozostałe modele - rower będzie prowadził się bardzo pewnie niezależnie od nawierzchni. Wysoka główka ramy pozwala na osiągnięcie naprawdę wygodnej pozycji za kierownicą. Uważaj jednak na długość! To najdłuższe ramy w naszej ofercie.

Zastosowanie

Dla kogo jest zatem karbonowy gravel od Loca Bikes? Świetnie sprawdzi się w terenie wymagającym naprawdę szerokiej opony i dużej stabilności. Singletracki, techniczne szutrowe zjazdy i długie, potrafiące wymęczyć trasy, to warunki w jakich karbonowa Loca będzie czuła się najpewniej.

Rower miejski/gravel na pasek

Na koniec zostawiliśmy projekt, z którego jesteśmy szczególnie dumni, czyli naszą nową generację ram miejskich, a bardziej konkretnie miejsko-gravelowych. Są one tak naprawdę czymś pomiędzy tymi dwoma światami.

Największymi zmianami w stosunku do poprzednich ram jest użyty materiał (AL7020, podobnie jak w przypadku graveli), karbonowe widelce, hamulce hydrauliczne oraz zaprojektowane i wykonane w Gliwicach przesuwne haki pozwalające na zamontowanie różnych typów napędu (piasty biegowe, single speed), a także paska zamiast łańcucha.

Geometria

Zmieniła się również oczywiście geometria. Nowe rowery miejskie mają w sobie o wiele więcej z szutrówek - mniejsza baza kół, obniżony suport i zmienione kąty, pozwalają na szybką jazdę po mieście i w lesie, zapewniając jednak jednocześnie odpowiedni poziom wygody i stabilności. Ramy dostępne są również w wersji damskiej, z obniżoną górną rurą.

Zastosowanie

Do czego najbardziej nada się nowa rama miejska od Loca Bikes? Zbudujesz na niej kilka całkowicie różnych różnych rowerów. Może to być np. typowy commuter z piastą biegową, prostą kierownicą i tylnym bagażnikiem, rower z napędem single speed służący jako szybka, bezawaryjna dojazdówka/SSCX, a także rower gravelowy z barankiem, piastą biegową i napędem na pasek.

Nasze ramy miejskie świetnie sprawdzą się, jeżeli nie jesteś przywiązany do standardowych zewnętrznych przerzutek, potrzebujesz napędu na pasek i chciałbyś mieć tanią w eksploatacji, bezawaryjną maszynę, która poczuje się w mieście równie pewnie co na polnych i leśnych ścieżkach.

 

W dalszym ciągu nie jesteś zdecydowany? Skontaktuj się z nami! Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości i pomóc w wyborze.

O BLOGU

Na tej stronie zebraliśmy opinie na temat naszych rowerów. Przeczytaj co sądzą o nas eksperci z branży, media i przede wszystkim nasi klienci.

Loca Bikes to wrocławska manufaktura rowerowa. Od 2016 roku wyprodukowaliśmy kilkaset spersonalizowanych rowerów i możemy śmiało powiedzieć, że trochę już na ten temat wiemy. W ramach bloga chcemy się tą wiedzą dzielić i zarażać Was rowerową pasją. Znajdziecie tu liczne porady, a także artykuły o kulturze rowerowej i historii kolarstwa.

SUBSCRIBE & FOLLOW

FIND US ON FACEBOOK

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium