Dla kogo - Idealny napęd do budżetowego gravela traktowanego bardziej jako szosa endurance.
Wartość - ok. 2550 zł. Najtańszy napęd w naszej ofercie.
Waga - ok. 2760 g
Nie posiada sprzęgła - słabsza stabilizacja łańcucha powoduje, że ta grupa gorzej będzie radziła sobie przy dużych nierównościach.
Napęd 2x10 - większe przeskoki między przełożeniami niż w grupach 2x11. Dzięki korbie 50/34t i kasecie 11-36t grupa oferuje szerszy zakres przełożeń niż napędy 1x11.
Hamulce tarczowe mechaniczne bez problemu zatrzymają twój rower w każdych warunkach, ale ustępują mocą i precyzją hamowania hamulcom hydraulicznym. Ich zaletą jest niska cena, i w przeciwieństwie do hydraulików bardzo prosty serwis, nawet na trasie.
Pełna grupa, składająca się z: klamkomanetek, przerzutek, hamulców tarczowych mechanicznych, suportu, korby, kasety oraz łańcucha.
Dla kogo - Idealny jeśli potrzebujesz w gravelowego napędu z dwoma blatami na każde warunki w atrakcyjnej cenie
Wartość - ok. 3000 zł. Najbardziej budżetowy GRX. Jest to zatem najtańsza całkowicie gravelowa grupa z 2 blatami.
Waga - ok. 2750 g
Posiada sprzęgło - dodatkowe napięcie i stabilizacja łańcucha zapewnia idealną pracę nawet w najgorszym terenie
Napęd 2x10 - większe przeskoki między przełożeniami niż w grupach 2x11. Korba 46/30t i kaseta 11-36t oferują szerszy zakres przełożeń niż napędy 1x11.
Hamulce tarczowe hydrauliczne – najmocniejszy i najbardziej dokładny rodzaj hamulców rowerowych – lepiej wybrać nie mogłeś!
Nowy ergonomiczny design klamkomanetek GRX sprawia, że cały dzień w siodle to prawdziwa przyjemność
Pełna grupa składająca się z: klamkomanetek, hamulców tarczowych hydraulicznych, przerzutek, kasety, korby oraz łańcucha.
Dla kogo - Idealny jeśli potrzebujesz uniwersalnego gravela na 1x11 w sensownej cenie. Sram Apex ma wszystko czego potrzebujesz aby rozpocząć Swoją przygodę z szutrem.
Wartość - ok. 3150 zł. Najtańsza sensowna grupa 1x11.
Waga - ok. 2620 g
Posiada sprzęgło - dodatkowe napięcie i stabilizacja łańcucha zapewnia idealną pracę nawet w najgorszym terenie.
Napęd 1x11 - prostota i nigdy niespadający łańcuch, kosztem mniejszego zakresu przełożeń i gorszego stopniowania. Korba 44, 42 lub 40t i kaseta 11-42t wystarczą na zdecydowaną większość tras.
Blat narrow-wide - zęby są na zmianę szersze i węższe co w połączeniu ze sprzęgłem praktycznie uniemożliwia spadnięcie łańcucha.
Hamulce tarczowe hydrauliczne – najmocniejszy i najbardziej dokładny rodzaj hamulców rowerowych – lepiej wybrać nie mogłeś!.
Pełna grupa, składająca się z: klamkomanetek, korby, suportu, przerzutki, kasety, łańcucha i hamulców tarczowych hydraulicznych.
Dla kogo - Idealny jeśli potrzebujesz gravelowego napędu 1x11 od Shimano, a wysoka cena nie jest dla Ciebie przeszkodą.
Wartość - ok. 4000 zł - delikatnie tańszy od swojego odpowiednika 2x11, nadal jednak kosztuje sporo
Waga - ok. 2450 g
Posiada sprzęgło - dodatkowe napięcie i stabilizacja łańcucha zapewnia idealną pracę nawet w najgorszym terenie
Napęd 1x11 - prostota i nigdy niespadający łańcuch, kosztem mniejszego zakresu przełożeń i gorszego stopniowania. Korba 40t i kaseta 11-42t wystarczą na zdecydowaną większość tras.
Blat narrow-wide - zęby są na zmianę szersze i węższe co w połączeniu ze sprzęgłem praktycznie uniemożliwia spadnięcie łańcucha
Hamulce tarczowe hydrauliczne – najmocniejszy i najbardziej dokładny rodzaj hamulców rowerowych – lepiej wybrać nie mogłeś!
Nowy ergonomiczny design klamkomanetek GRX sprawia, że cały dzień w siodle to prawdziwa przyjemność
Pełna grupa składająca się z: klamkomanetek, hamulców tarczowych hydraulicznych, przerzutki, kasety, korby oraz łańcucha. Klamkomanetki posiadają znakomity system Servo Wave, który jeszcze bardziej ułatwia hamowanie
Dla kogo - Idealny jeśli potrzebujesz napędu 2x11 z dużym zakresem przełożeń, a swojego gravela traktujesz bardziej jako rower endurance i nie potrzebujesz sprzęgła, ani bardzo niskich biegów.
Wartość - ok. 3800 zł - jedna z droższych grup
Waga - ok. 2570 g
Nie posiada sprzęgła - słabsza stabilizacja łańcucha powoduje, że ta grupa gorzej będzie radziła sobie przy dużych nierównościach.
Napęd 2x11 – Gęsto ułożone przełożenia zapewniają idealną kontrolę nad kadencją. Korba 50/34t i kaseta 11-34t oferują szerszy zakres przełożeń niż napędy 1x11.
Hamulce tarczowe hydrauliczne – najmocniejszy i najbardziej dokładny rodzaj hamulców rowerowych – lepiej wybrać nie mogłeś!
Pełna grupa składająca się z: klamkomanetek, hamulców tarczowych hydraulicznych, przerzutek, kasety, korby oraz łańcucha.
Dla kogo - Idealny jeśli potrzebujesz gravelowego napędu 2x11 z dużym zakresem przełożeń i sprzęgłem. RX800 zawiezie Cie praktycznie w każde miejsce.
Wartość - ok. 4150 zł - jedna z droższych grup
Waga - ok. 2590 g
Posiada sprzęgło - dodatkowe napięcie i stabilizacja łańcucha zapewnia idealną pracę nawet w najgorszym terenie
Napęd 2x11 – Gęsto ułożone przełożenia zapewniają idealną kontrolę nad kadencją. Korba 46/30t i kaseta 11-34t oferują szerszy zakres przełożeń niż napędy 1x11.
Hamulce tarczowe hydrauliczne – najmocniejszy i najbardziej dokładny rodzaj hamulców rowerowych – lepiej wybrać nie mogłeś!
Nowy ergonomiczny design klamkomanetek GRX sprawia, że cały dzień w siodle to prawdziwa przyjemność
Pełna grupa składająca się z: klamkomanetek, hamulców tarczowych hydraulicznych, przerzutek, kasety, korby oraz łańcucha. Klamkomanetki posiadają znakomity system Servo Wave, który jeszcze bardziej ułatwia hamowanie
Dalej nie jesteś pewny? Przeczytaj nasz przewodnik po grupach gravelowych!
Zalety
Cena - o wiele niższa od paska. Ponadto nie trzeba wykonywać kosztownej modyfikacji ramy
Dostępność części - łańcuch możemy znajdziemy w każdym sklepie rowerowym, nawet na długich wyprawach zwykle nie będzie z nim problemu
Wielki wybór zębatek - do łańcuchów dostaniemy praktycznie każdy rozmiar
Rozpinanie - łańcuchy bez problemu można rozpiąć, co eliminuje konieczność posiadania ramy z otwieranym tylnym trójkątem i ułatwia wszelkie naprawy
Wady
Hałasuje - po ubrudzeniu, łańcuch na pewno będziemy słyszeć
Brudzi - smar rowerowy na nogawkach nie jest najprzyjemniejszą rzeczą do zmywania
Rozciąga się - o naciąg musimy zadbać sami i aby łańcuch nie spadał, co jakiś czas przesuwać koło do tyłu w hakach
Rdzewieje - łańcuchy nie lubią deszczu i niewytarte po zmoknięciu, zaczną rdzewieć.
Smarowanie - aby łańcuch pracował tak jak trzeba, należy go regularnie smarować
Zalety
Cichszy od łańcucha - praktycznie w ogóle go nie słychać
O wiele większa żywotność - jeden pasek spokojnie przeżyje kilka łańcuchów
Nie rozciąga się - po regulacji napięcia paska, następna czeka nas dopiero gdy będziemy zdejmować tylne koło
Nie rdzewieje - pasek o wiele lepiej zniesie polską zimę
Nie potrzebuje smaru - odpada nam kolejna rzecz do serwisu oraz możliwość ubrudzenia nogawek
Wady
Cena - o wiele wyższa od łańcucha
Napięcie - musi być większe i dokładniejsze niż w przypadku łańcucha, służy do tego specjalny przyrząd
Dostępność części - pasek to mniej popularne rozwiązanie w związku z czymś części zamienne ciężej jest dostać
Ograniczony wybór zębatek - nie pozwoli ci uzyskać każdego możliwego przełożenia
Rowery na pasek tworzymy we współpracy z warszawską firmą Beat Bike - ekspertami w tym temacie
Dalej nie jesteś pewny? Przeczytaj nasz artykuł, który wyjaśni Ci różnice pomiędzy paskiem, a łańcuchem
Nasz wejściowy zestaw kół do gravela. Niezniszczalne piasty DT Swiss, sprawdzone szprychy SAPIM i wytrzymałe obręcze VYTYV.
Waga - 1700 g
Obręcze -Vytyv 32H Alu 22-24mm
Szprychy -Sapim Leader Black
Nyple - Czarne Alu
Piasty - DT 370 CL 32H 12x100 12x142 SH
Nasz wejściowy zestaw kół do gravela. Niezniszczalne piasty DT Swiss, sprawdzone szprychy SAPIM i wytrzymałe obręcze VYTYV. Mniejsze koła 650b pozwalają na zamontowanie opon o szerokości nawet 47 mm co pozwoli Ci na komfortową jazdę po najcięższych trasach.
Waga - 1700 g
Obręcze - Vytyv 32H Alu 22-24mm
Szprychy - Sapim Leader Black
Nyple - Czarne Alu
Piasty - DT 370 CL 32H 12x100 12x142 SH
GR Lite to lepsza wersja naszych standardowych kół. Piasty DT 350 to jeden z najpopularniejszych modeli wybieranych do jazdy gravelowej i bikepackingu, przede wszystkim ze względu na swoją niezawodność. Szeroka obręcz VYTYV zapewni idealne ułożenie dużej opony, a szprychy Sapim Laser jeszcze bardziej odchudzą cały zestaw. Naszym zdaniem jest to idealne wyważenie ceny i jakości.
Waga - 1550 g
Obręcze - VYTYV GCX 700c 28H (wys. 18,5 mm, szer. wewn. 23 mm)
Szprychy - Sapim Laser 2.0-1.5-2.0
Nyple - Czarne Alu
Piasty - DT 350 CL 28H 12x100 12x142 SH
Najdroższy z prezentowanych przez nas zestawów kół. Za wysoką ceną stoją jednak świetne karbonowe obręcze. Stożek 31 mm zapewnia równowagę pomiędzy zwiększoną aerodynamiką i piórkową wagą. Dobrze znane piasty DT 350 są tu w wersji straightpull, natomiast płaski profil Sapimów CX Ray zapewnia jeszcze mniejsze opory powietrza. Idealne koła jeżeli patrzysz na wagę i nie obchodzi Cie cena.
Waga - 1250 g
Obręcze - VYTYV RC31 karbon 24H (wys. 31 mm, szer. wewn. 22 mm)
Szprychy - Sapim CX Ray
Nyple - Czarne Alu
Piasty - DT Swiss 350 CL SP 24H 12x100 12x142 SH